Gerçek kültürümüzden beslenen bazı şarkı ve türkülerin güftelerinde öyle değerler var ki, çok defa beste ve musiki arasında kaybolur… Bu bazen kültürel sığlık sebebiyle kelimeleri anlamamak veya manasını bilmemekten de kaynaklanabiliyor. Belki beste meselesi de bu noktada değerlendirilmesi gereken bir noktadır.
Bilindiği üzere çoklarımız İstiklal Marşımızın bestesi sebebiyle anlam dünyasına inme ve seslendirilmesinde güçlük çekeriz… Şiir olarak okurken duyulan hazzı, bestesinden alma noktasında bazı problemlerin olduğu dile getirilir.
Çalınan enstrümanlar, ney, tambur, bağlama, ud, insanın dünyasına farklı açılımlar kazandırır. Bunu en iyi dinî musıkide görmek mümkündür.
“Besteden Güfteye” başlığı altında şarkı, türkü ve dini musıkide geçen sözlerin yorum ve değerlendirilmesi yapılarak, kültürel zenginliğimize manevi açılımlar kazandırılmaya çalışılacaktır. Diğer yazılarımızda olduğu gibi bu konuda, ilgilenenlerin yorum ve katkılarına açıktır. Kültürel değerler paylaşıldıkça zenginleşir.
Bilindiği üzere çoklarımız İstiklal Marşımızın bestesi sebebiyle anlam dünyasına inme ve seslendirilmesinde güçlük çekeriz… Şiir olarak okurken duyulan hazzı, bestesinden alma noktasında bazı problemlerin olduğu dile getirilir.
Çalınan enstrümanlar, ney, tambur, bağlama, ud, insanın dünyasına farklı açılımlar kazandırır. Bunu en iyi dinî musıkide görmek mümkündür.
“Besteden Güfteye” başlığı altında şarkı, türkü ve dini musıkide geçen sözlerin yorum ve değerlendirilmesi yapılarak, kültürel zenginliğimize manevi açılımlar kazandırılmaya çalışılacaktır. Diğer yazılarımızda olduğu gibi bu konuda, ilgilenenlerin yorum ve katkılarına açıktır. Kültürel değerler paylaşıldıkça zenginleşir.
Duyuru ve Katkı: İnsanî ve Sosyal Gelişim’in dini musiki çalışmalarına katkı sağlayabilecek HasanArvas‘ın çalışması için
http://video.google.com/videosearch?q=hasan+arvas&emb=0&aq=f# linkini tıklayabilir veya kopyalayıp adres çubuğundan direk linke ulaşabilirsiniz.