Yemek ve içmek, hayatın gayesi değil, yaşamın vasıtasıdır. Onun için kişi önüne gelen her şeyi değil, rızıkların helal ve temizlerini yiyip içmelidir. Yenilen şeylerin ve alınan gıdaların, insanın maddi vücut yapısında ve teşekkülünde olduğu gibi ma’nevi terakkisinde de çok büyük te’siri vardır. İnsanların yiyip içtikleri amellerin tohumu haline gelebilir. Helal, temiz, yiyen ve şüpheli şeylerden uzak duran insanların a’zalarında hayırlar, faziletler ve güzellikler tezahür eder. Şüpheli şeyler yiyenlerin uzuvlarından günah ve kötülükler ortaya çıkar. O tohumun meyvesi ya acı olur veya tatlı olur bu bize bağlıdır.
Şüpheli şeylerden kaçınan ve temiz gıda ile beslenenin bünyesi sağlam, karakter ve seciyesi metin, kalbi huzurlu, ibadeti güzel ve duası makbul olur. Bu gıdaları alırken huzursuzluktan, üzüntü ve stresden de uzak olmamız ve bu gıdaları pişirenin haleti ruhiyyesi çok önemlidir. Çünkü alışverişi yapanın ve yemeği pişirenin ruh hali o gıdaya tesir edebileceği gibi yiyine de aynı şekilde sirayet edebiliyor.
Haram gıda ile beslenen uzuvlar, bir fesat makinesi gibi şerre çalışabilir. Tabi temiz pişmiş yemeği de, Allahın huzurunda olduğunu düşünerek yiyebilmek de bir o kadar önemlidir. Kişi besmele ile yemeği yerken kendini Rabbinin huzurunda şükür bilinciyle kabul edebilmelidir. Osman Edip’e teşekkürler.
Şüpheli şeylerden kaçınan ve temiz gıda ile beslenenin bünyesi sağlam, karakter ve seciyesi metin, kalbi huzurlu, ibadeti güzel ve duası makbul olur. Bu gıdaları alırken huzursuzluktan, üzüntü ve stresden de uzak olmamız ve bu gıdaları pişirenin haleti ruhiyyesi çok önemlidir. Çünkü alışverişi yapanın ve yemeği pişirenin ruh hali o gıdaya tesir edebileceği gibi yiyine de aynı şekilde sirayet edebiliyor.
Haram gıda ile beslenen uzuvlar, bir fesat makinesi gibi şerre çalışabilir. Tabi temiz pişmiş yemeği de, Allahın huzurunda olduğunu düşünerek yiyebilmek de bir o kadar önemlidir. Kişi besmele ile yemeği yerken kendini Rabbinin huzurunda şükür bilinciyle kabul edebilmelidir. Osman Edip’e teşekkürler.